A GINOP-5.1.7-17 – 2020-00445 projekt megvalósításának egyik indoka az volt, hogy a fiatal korosztálynál a figyelemzavar, mint mentális rendellenesség egyre erőteljesebben van jelen, amin az agyi aktivitás növelése, illetve a figyelem célzott fókuszálása segítene.

A fiatal korosztály mellett, az idősebb korosztály is fokozottan érintett a mentális egészség kérdéskörében. Az időskori demencia (elbutulás), mint mentális rendellenesség egyre jelentősebb probléma, amire – a kutatások jelenlegi eredményei alapján – az agyi aktivitás növelése, illetve az agy tornásztatása megoldást nyúlthat.

A projekt megvalósításának további oka a modern társadalomra jellemző szociális elszigeteltség jelenléte, ami hosszú távon kiégéshez, szorongáshoz és stresszhez vezet.

A Logikai, fejlesztő társasjátékok projekttel a célunk kreatív választ adni a figyelemhiány és koncentrációs zavarokra, az elmagányosodásra, szociális elszigeteltségre, az időskori demenciára.

Figyelembe véve, hogy ezek megoldása komplex beavatkozást igényel, a projekt keretében kifejlesztése és gyártásra kerülő társasjátékkal a fenti társadalmi problémákra kínált megoldási lehetőségek körét kívánjuk szélesíti.

Az általunk gyártani tervezett játék fejlesztésénél kiemelt szempont, egy olyan új játék megalkotása, amely fejleszti az agyat, illetve egyedülállóan hatékony eszköze tud lenni a mentális képességek fejlesztésének. Ennek megfelelően alkalmas:

  • a logikai gondolkodásmód,
  • a helyzetfelismerés,
  • a memória, vizuális memória,
  • az összpontosítási képesség,
  • a stratégiai gondolkodás,
  • a kreativitás – mintáktól való eltérés,
  • a figyelemfenntartás és szélesítés,
  • térlátás, valamint
  • térben való gondolkodás

fejlesztésére.

A társasjáték a fenti területek fejlesztése mellett, szórakoztató és élvezetes megoldást kínálhat családok, kisebb vagy akár nagyobb csoportok, közösségek esetében a benne élők agyának aktívan tartására és tornáztatására, ezzel hatékony és újszerű megoldás lehet a fenti problémákra.

él